رمز ارز
 

من و شما همين تازگي ها با بيت كوين آشنا شده ايم. يعني درست از وقتي كه در خبرها خوانديم چيزي به اسم پول الكترونيكي يا ارز مجازي به وجود آمده و ارزش آن با سرعتي عجيب و غريب در حال بالارفتن است. با اين حال قبل از من و شما خيلي ها از مدت ها قبل دنبال كار را گرفته بودند. بالاخره شم اقتصادي است و هزار رحمت و منفعت. برخلاف آنهايي كه فكر مي كنند الان مي شود پاچه هاي شلوار را بالا زد و مثل جويندگان طلا، كيلو كيلو سود به جيب زد، قديمي ها مي گويند كاركردن با بيت كوين خيلي هم ساده نيست. اطلاعات و سواد و وقت و... مي خواهد.

دقيقا به همين دليل است كه مسئولان و مديران اقتصادي مملكت پشت سر هم اطلاعيه مي دهند و هشدار پشت هشدار كه مردم! مراقب باشيد پول هايتان به باد نرود. اگر حرف آنها را قبول نداريد شايد صحبت هاي كسي كه از سال 92 مشغول سر و كله زدن با سكه هاي مجازي بوده، بتواند قانع تان كند كه نمي توان بي محابا و بي گدار به آب زد. اين گفت و گو به شرط گمنام ماندن بيت كوين باز قصه انجام شده است.

گفت و گو خواندني با سلطان «بيت كوين» در ايران +عكس

الان چقدر بيت كوين داري؟
72 هزار و 111 تا

72 هزار و 111 بيت كوين؟ به ريال حساب مي كني يا تومان؟
تعداد بيت كوين منظورم بود.

يعني الان داريم با يك سوپرميلياردر حرف مي زنيم؟ به مقياس دنياي واقعي چقدر پول داري الان؟
حدود 13 ميليون دلار. البته اين مقدار بالقوه است نه بالفعل.

چرا بالقوه؟
بالقوه را از اين نظر گفتم چون اگر تعريف ساده اش را در نظر بگيريم، در اصل بيت كوين اعتباري است كه داري اما آيا اين اعتبار همه جا مورد قبول است؟ اگر فراگير شد و همه جا آن را شناختند، بله ارزش زيادي پيدا مي كند اما الان درواقع اين طور نيست. شما اكانتي داري كه بر مبناي عددي شارژ شده. پول حقيقي و كاغذي با پشتوانه بانكي دادي و اكانتي خريدي كه مي گويند ارزش دارد. حالا جايي مي تواني در زندگي واقعي از اين اعتبار استفاده كني؟ فعلا آنقدري كه ساده مي تواني اكانتت را شارژ كني، نمي تواني از اكانت شارژ شده ات پول بگيري.

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ ] [ ۱۱:۰۸:۴۰ ] [ hsi ] [ نظرات (0) ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
مطالب تصادفی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 2
دیروز : 29
افراد آنلاین : 1
همه : 1534
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب