رمز ارز
 

تعريفي كوتاه از بيت كوين

بيت كوين يك ارز ديجيتال همتا به همتا و غيرمتمركز است و هيچ بدنه حاكميتي يا مسئولي براي عرضه آن وجود ندارد. شبكه بيت كوين بر اساس پروتكل رمزنگاري عمل مي‌كند و ديتابيس (پايگاه داده) آن نيز كاملا عمومي است. خطا در اين شبكه تعريف نشده و نسبت به فساد نيز مقاوم است. صندوق يا نهاد نظارتيِ متمركزي براي تراكنش‌ها وجود ندارد و اين تراكنش‌ها به شكل مستقيم ميان كاربران شبكه بيت كوين صورت مي‌گيرند.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ] [ ۰۹:۲۵:۲۷ ] [ hsi ] [ نظرات (0) ]

ممكن است برايتان يك سفر هوايي پيش آمده باشد و دوست شما بسيار اصرار كند كه بهتر است بليط چارتر تهيه كنيم و شما علت اينكه چرا بايد از بليط هاي چارتر استفاده كنيم را متوجه نمي شويد. احتمالا بعد از اينكه دوستتان متوجه سردرگرمي شما شده، به شما توضيحات مفصلي در اين رابطه داده و ذكر كرده است كه مسيري كه قرار است با هواپيما طي كنيم، از مسيرهايي است كه بليط چارتر در آن به وفور يافت مي شود و به اين ترتيب مي توانيم در هزينه هاي خود صرفه جويي كنيم. اين عمده ترين دليلي است كه بسياري از مردم از اين بليط ها، استفاده مي كنند.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۲۸:۵۲ ] [ hsi ] [ نظرات (0) ]

اتريوم يك پلتفرم غيرمتمركز است كه قراردادهاي هوشمند را اجرا مي‌كند: هيچ‌گونه احتمال از كارافتادگي، سانسور، تقلب يا دخالت افراد شخص ثالث براي برنامه‌هايي كه روي اتريوم اجرا مي‌شوند، وجود ندارد.

در ساده ترين جمله، اتريوم يك پلتفرم آزاد مبتني بر فناوري بلاك چين است كه توسعه دهندگان را قادر مي سازد تا برنامه هاي غيرمتمركز خود را روي آن پياده سازي كنند. اين برنامه‌ها تحت كنترل و نظارت هيچ سازمان و نهادي نخواهند بود و تراكنش‌ها و معاملات روي اتريوم به صورت كاملا مستقل از بانك‌ها يا نهادهاي ديگر پولي انجام مي‌شوند. ارز ديجيتال اين شبكه هم اتر نام دارد و واحد اختصاري آن ETH است.

 

هر كسي قادر است با استفاده از اتريوم برنامه غيرمتمركز خود را توسعه دهد. همچنين توسعه دهندگان مي‌توانند بدون نياز به ساخت بلاك چين جديد، با استفاده از اتريوم براي برنامه‌هاي خود ارز ديجيتال مستقل بسازند كه به آن‌ها توكن مي‌گويند. در واقع توكن، ارز برنامه‌هاي غيرمتمركزي هستند كه خودشان بلاك چين خصوصي ندارند و از بلاك چين هاي ديگر مثل اتريوم استفاده مي‌كنند.

تا قبل از پيدايش اتريوم، برنامه‌نويسان بلاك چين براي ساخت ارز ديجيتال خود از ابتدا مجبور به ساخت يك بلاك چين جداگانه بودند اما امروزه بلاك چين اتريوم ميزبان هزاران هزار توكن است.

تيم اتريوم دليل ساخت اين شبكه را اينگونه عنوان مي‌كنند:

اتريوم ايجاد شد تا ما براي انجام كارهايمان به هيچ بانك، شركت و نهاد ديگري به جز خودمان نياز نداشته باشيم.

هدف اتريوم تبديل شدن به يك كامپيوتر جهاني است. يك كامپيوتر براي همه كارها

تفاوت‌هاي بيت كوين و اتريوم

آيا اتريوم شبيه بيت كوين است؟ هم بله هم نه. اتريوم هم مانند بيت كوين مي‌تواند به عنوان ارز ديجيتال دسته‌بندي شود، مورد معامله قرار بگيرد و آن را به عنوان روش پرداخت پذيرفت اما اتريوم تفاوت‌هاي زيادي با بيت كوين دارد.

مانند بيت كوين، اتريوم هم يك بلاك چين توزيع شده عمومي دارد. اگر چه تفاوت هاي فني زيادي بين اين دو وجود دارد اما مهمترين تفاوت، اهداف و قابليت هاست.

در واقع بيت كوين براي اولين بار با هدف يك سيستم پرداخت جهاني، همتا به همتا و غيرمتمركز خلق شد اما اتريوم به دنبال حذف تمركز از تمام فرايندهاست.

در حالي كه بلاك چين بيت كوين براي رهگيري مالكيت پول ديجيتال (بيت كوين) استفاده مي‌شود، بلاك چين اتريوم براي اجراي كد برنامه‌هاي غيرمتمركز طراحي شده است.

اتريوم هم مانند بيت كوين مبتني بر الگوريتم اجماع اثبات كار يا همان ماينينگ (استخراج) بوده اما قرار است كه سمت به اثبات سهام حركت كند. در اثبات سهام، ماينينگ صورت نمي‌گيرد و افراد بر اساس ميزان دارايي خود در شبكه، به تاييد تراكنش‌هاي مي‌پردازند و پاداش دريافت مي‌كنند.

در حالي كه تعداد واحدهاي بيت كوين محدود به 21 ميليون واحد است براي اتريوم هنوز سقف مشخصي تعيين نشده است اما احتمالا در ادامه مسير سقف تعداد كوين تعيين خواهد شد يا حداقل براي آن حد توليد سالانه در نظر گرفته مي‌شود تا تورم آن كنترل شود. سرعت تراكنش‌هاي اتريوم به مراتب سريع‌تر از بيت كوين است و به مراتب كارمزد كمتري نسبت به بيت كوين دارد.

نمي‌توان به طور دقيق گفت كه بيت كوين بهتر است يا اتريوم زيرا اين دو شبكه اهداف يكسان ندارند و هر كدام كاربرد و ويژگي‌ منحصر به فرد خاص خودش را دارد.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ ] [ ۱۰:۰۴:۴۵ ] [ hsi ] [ نظرات (0) ]

تيم دريپر در مصاحبه‌اي با بلومبرگ گفت: “قيمت بيت‌كوين رشد خواهد كرد چرا كه اين ارز ديجيتال از هر ارزي كه پشتوانه دولتي دارد، در حال حاضر بهتر و كاراتر است.”

مكس كايزر از تحليلگران بازار ارزهاي ديجيتال معتقد است برخي از كشورها از جمله روسيه و چين به دنبال كاهش سلطه دنيا بر اقتصاد جهاني هستند و در اين زمينه همكاري‌هاي مشتركي را انجام داده‌اند. به گفته وي، در ادامه بحران مالي فعلي دنيا احتمال دارد، روسيه و چين اقدام به ذخيره بيت‌كوين كنند. وي پيش‌بيني مي‌كند قيمت بيت‌كوين در آينده‌اي نزديك به 400 هزار دلار برسد.

جيسون اي. ويليامز (Jason A. Williams) يكي از بنيان‌گذاران شركت سرمايه‌گذاري Morgan Creek Digital معتقد است قيمت بيت‌كوين پس از هاوينگ وارد رالي صعودي شده و قيمت تا سال 2022 به 100 هزار دلار خواهد رسيد.

دن مورهد، مديرعامل شركت پنترا كپيتال (Pantera Capital) نيز پيش بيني مي‌كند قيمت تا سال 2021 به 115 هزار دلار برسد.

اما در طرف مقابل، تحليلگراني همچون پيتر شف نظري كاملا متفاوت دارند. شف نظر برخي از تحليلگران را كه مي‌گويند هاوينگ باعث افزايش سرمايه‌گذاري ماينرها براي كسب پاداش بيشتر خواهد شد را رد كرده و مي‌گويد هاوينگ پيش رو تنها سود ماينرها را كاهش مي‌دهد. از نظر شف، بيت‌كوين روزهاي پاياني درخشش خود را سپري مي‌كند.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ ] [ ۰۹:۵۶:۲۴ ] [ hsi ] [ نظرات (0) ]

قبل از اينكه شروع به خريد و فروش بيت كوين كنيد، ابتدا بهتر است با برخي مفاهيم پايه آشنا شويد.

 

بيت كوين (bitcoin) اولين كريپتوكارنسي يا رمزارز است كه به عنوان يك سيستم نظير به نظير (peer to peer) براي پرداخت ‌هاي آنلاين ايجاد شده است. اين سيستم نيازي به يك نهاد پاسخگو مركزي قابل اطمينان ندارد و تراكنش‌ها بين افراد بدون واسطه انجام مي‌شود.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ ] [ ۱۱:۱۶:۰۱ ] [ hsi ] [ نظرات (0) ]

خريد و فروش بيت‌كوين در ايران

در دنيا براي خريد و فروش بيت‌كوين و ارزهاي ديجيتال ديگر، راه‌ها و سايت‌هاي گوناگوني وجود دارد. اما به راستي چگونه بيت كوين بخريم و چطور آن را بفروشيم؟

همواره تبديل هر كدام از ارزهاي ديجيتال به ريال، و خريد ارزهاي ديجيتال توسط ريال (خريد و فروش ارزهاي ديجيتال با واحد پول ايران) از دغدغه‌هاي اصلي ما ايرانيان بوده است. و بسياري از دوستان كه مرا مي‌بينند، از من سوال مي‌پرسند: چگونه بيت كوين بخريم؟


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ ] [ ۱۱:۱۳:۴۴ ] [ hsi ] [ نظرات (0) ]

من و شما همين تازگي ها با بيت كوين آشنا شده ايم. يعني درست از وقتي كه در خبرها خوانديم چيزي به اسم پول الكترونيكي يا ارز مجازي به وجود آمده و ارزش آن با سرعتي عجيب و غريب در حال بالارفتن است. با اين حال قبل از من و شما خيلي ها از مدت ها قبل دنبال كار را گرفته بودند


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ ] [ ۱۱:۰۸:۴۰ ] [ hsi ] [ نظرات (0) ]

نگاهي به استخراج بيت‌كوين

استخراج بيت‌كوين چيست؟ به فرايند توليد بيت‌كوين و پردازش تراكنش‌هاي بيت‌كوين، استخراج يا ماينينگ گفته مي‌شود.

البته اين تعريف بسيار ساده و پيش پا افتاده‌اي از استخراج است.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ ] [ ۱۱:۰۶:۰۴ ] [ hsi ] [ نظرات (0) ]

بيت كوين (Bitcoin) نوعي پول يا ارز در شكل ديجيتالي است كه مي‌توانيد با آن خريد كنيد، سفارش‌ آنلاين انجام دهيد يا آن را به عنوان نوعي سرمايه‌گذاري در نظر بگيريد.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ ] [ ۱۱:۰۳:۵۸ ] [ hsi ] [ نظرات (0) ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
مطالب تصادفی
نظرسنجی
[#VoteTitle#]
[#VTITLE#]
     نتیجه
لینک های تبادلی
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 20
دیروز : 2
افراد آنلاین : 1
همه : 1523
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب