رمز ارز
 

از آنجا كه اين شهرك در گستره كوه هاي البرز واقع  شده، از سرازيري هاي فراواني نسبت به ساير شهرك هاي كرج برخوردار مي باشد. در همسايگي محله عظيميه تعدادي چشمه طبيعي دائم قرار دارد و از طرفي در جوار رودخانه چالوس واقع شده و همين موضوع موجب گشته تا توجه افراد به آن جلب شود و تعداد بيشتري، آن را به عنوان محل زندگي انتخاب كنند. همچنين قرابت آن با كوه هاي البرز باعث شده گردشگران زيادي به دليل شرايط آب و هوايي مناسب راهي اين نقطه از كرج شودند. اين ناحيه به خاطر موقعيت مناسب جغرافيايي، محيط هاي سرسبز فراوان، ظاهر شيك آپارتمان ها و خيابان ها جز برجسته ترين محلات كرج بشمار مي رود. چنانچه تصميم داريد كه اين نقطه از كرج را براي ادامه زندگي انتخاب كنيد بهتر است با مجله مستر بليط همراه باشيد تا اطلاعات كامل تري در خصوص اين شهرك بدست آوريد زيرا ما در ادامه بخش هاي مهم و مراكز مختلف آن به خوبي تشريح مي كنيم.

محله عظيميه در ضلع شمالي با خيابان گلستان 21، در ضلع جنوبي با بلوار وليعصر، در ضلع غربي با بلوار طالقاني و در ضلع شرقي با بعثت هم جوار است. نماي ظاهري خانه ها و خيابان ها باعث شده نظر خيلي از افراد به سمت شهرك رسالت جلب شود. از سوي ديگر فراواني فضاي سبز و پارك ها و شرايط جوي مناسب موجب شده جابجايي هاي زيادي به اين سمت صورت بگيرد.

تاريخچه

در گذشته اين محله را پرگيرك ناميده بودند اما اكنون همه آن را محله عظيمه يا شهرك رسالت مي شناسند. همچنين ميدان استقلال كه در خيابان استقلال قرار دارد سابق بر اين با اسم بلوار اسبي شناخته مي شد. شايد بهتر باشد كه بدانيد، سال ها پيش قبل از آباداني كنوني كرج، اين استان بيشتر بافتي روستايي داشت به گونه اي كه مردم منطقه عظيميه براي انجام كارهاي كشت و زرع مجبور بودند از اسب براي رفت و آمدهاي خود بهره بگيرند، همين امر موجب شد كه به ميدان اسبي معروف شود. پيش از شروع دهه 90 شهرك رسالت جمعيتي قريب به 33 هزار نفر داشت اما پس از نقل مكان هاي زياد از نواحي گوناگون، تراكم جمعيت آن به بيش از 115 هزار نفر رسيد. از نظر سطح اجتماعي مي توان گفت كه در حد متوسط رو به بالا قرار دارد و نرخ زمين هاي ساختماني آن بين متري 6 ميليون تومان تا متري 13 ميليون تومان خواهد بود. كيفيت ساخت، قدمت سازه، محله بنا، ويلايي يا آپارتماني بودن آن در قيمت گذاري ملك هاي اين منطقه تاثير فراواني دارد. جالب است كه بدانيد در گذشته كرج، بخشي از تهران بزرگ و پيش تر از آن عضو طالقان و حتي قبل تر هم بخشي از مازندران محسوب مي شد ولي طي سال هاي اخير به سرعت به يك كلانشهر مجزا مبدل گرديد. از حيث نزديكي اين استان به تهران و مهاجرت پذير بودن آن، يكي از استان هاي پرجمعيت ايران محسوب مي شود. شهرك عظيميه را بايد از محلات كهن كرج دانست كه اكنون در بخش بندي هاي كرج زير مجموعه منطقه يك شهرداري قرار دارد. شايد براي خيلي ها عجيب باشد منطقه عظيميه، روزگاري يك روستاي مطلوب با طبيعتي زيبا بود كه پيرامون آن را رودخانه كرج فرا گرفته بود، اما اكنون به يكي از شهرك هاي اعيان نشين كرج تبديل شده است.

 https://mrbilit.com/mag/azimieh/

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ ] [ ۰۲:۳۳:۴۱ ] [ hsi ] [ نظرات (0) ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
مطالب تصادفی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 24
دیروز : 2
افراد آنلاین : 1
همه : 1527
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب