رمز ارز
 

تفاوت‌هاي بيت كوين و اتريوم

آيا اتريوم شبيه بيت كوين است؟ هم بله هم نه. اتريوم هم مانند بيت كوين مي‌تواند به عنوان ارز ديجيتال دسته‌بندي شود، مورد معامله قرار بگيرد و آن را به عنوان روش پرداخت پذيرفت اما اتريوم تفاوت‌هاي زيادي با بيت كوين دارد.

مانند بيت كوين، اتريوم هم يك بلاك چين توزيع شده عمومي دارد. اگر چه تفاوت هاي فني زيادي بين اين دو وجود دارد اما مهمترين تفاوت، اهداف و قابليت هاست.

در واقع بيت كوين براي اولين بار با هدف يك سيستم پرداخت جهاني، همتا به همتا و غيرمتمركز خلق شد اما اتريوم به دنبال حذف تمركز از تمام فرايندهاست.

در حالي كه بلاك چين بيت كوين براي رهگيري مالكيت پول ديجيتال (بيت كوين) استفاده مي‌شود، بلاك چين اتريوم براي اجراي كد برنامه‌هاي غيرمتمركز طراحي شده است.

اتريوم هم مانند بيت كوين مبتني بر الگوريتم اجماع اثبات كار يا همان ماينينگ (استخراج) بوده اما قرار است كه سمت به اثبات سهام حركت كند. در اثبات سهام، ماينينگ صورت نمي‌گيرد و افراد بر اساس ميزان دارايي خود در شبكه، به تاييد تراكنش‌هاي مي‌پردازند و پاداش دريافت مي‌كنند.

در حالي كه تعداد واحدهاي بيت كوين محدود به 21 ميليون واحد است براي اتريوم هنوز سقف مشخصي تعيين نشده است اما احتمالا در ادامه مسير سقف تعداد كوين تعيين خواهد شد يا حداقل براي آن حد توليد سالانه در نظر گرفته مي‌شود تا تورم آن كنترل شود. سرعت تراكنش‌هاي اتريوم به مراتب سريع‌تر از بيت كوين است و به مراتب كارمزد كمتري نسبت به بيت كوين دارد.

نمي‌توان به طور دقيق گفت كه بيت كوين بهتر است يا اتريوم زيرا اين دو شبكه اهداف يكسان ندارند و هر كدام كاربرد و ويژگي‌ منحصر به فرد خاص خودش را دارد.

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ ] [ ۱۰:۰۴:۴۵ ] [ hsi ] [ نظرات (0) ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
مطالب تصادفی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 29
دیروز : 2
افراد آنلاین : 1
همه : 1532
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب