رمز ارز
 

كيفيت شركت هاي هواپيمايي

كيفيت شركت هاي هواپيمايي را بر اساس قدمت و سابقه شركت هواپيمايي مورد سنجش واقع نمي شود. به همين خاطر كيفيت هايي كه در ادامه مي آيد بر اساس تكنولوژي مورد استفاده، كيفيت هواپيماي ناوگان و رضايت مشتريان ليست بندي شده است.

شركت هواپيمايي كيش اير: اين ايرلاين به اين دليل از اهميت بالايي برخوردار است كه ناوگان هوايي آن پيشرفته و جديد مي باشد. از آنجا كه مي دانيم نوع و مدل هواپيماها يكي از عوامل مهم در تعيين سطح كيفيت خدمات مي باشد،‌ ايرلاين كيش اير در گذشته از دو فروند هواپيماي مسافربري توپولوف استفاده مي كرد، زماني كه استفاده از اين نوع هواپيماها ممنوع شد شركت كيش اير اين دو فروند را از ناوگان هوايي خود حذف كرد و به جاي آن از هواپيماهاي با كيفيت تر و جديدتر استفاده كرد.

شركت هواپيمايي معراج: اين شركت هم در رده بهترين ايرلاين ها قرار دارد. ايرلاين معراج به خوش قول ترين شركت هاي هواپيمايي ايران تبديل شده است، به اين دليل كه پروازهاي اين شركت با تاخير خيلي كم صورت مي گيرد. ايرلاين معراج از خدمات با كيفيت ديگري مثل سرويس هاي غذايي و كترينگ، تعميرات هواپيما و فعاليت گسترده در مقاصد مختلف داخلي و خارجي برخوردار است كه همين خدمات باعث جلب و رضايت مشتريان شده است. براي خريد بليط هواپيما مشهد اين شركت مي توانيد از سامانه و اپليكيشن مستر بليط خريد خود را انجام دهيد.

شركت هواپيمايي آسمان: يكي از بزرگترين و بهترين ايرلاين هاي كشور جمهوري اسلامي ايران، آسمان است كه از ادغام چهار شركت هواپيمايي كوچك به وجود آمده است. ناوگان هوايي مجهز و گسترش و رشد توانايي هاي فني-عملياتي پرسنل آن موجب شهرت اين شركت شده است. آسمان، 33 فروند هواپيمايي دارد كه به مقاصد داخلي و خارجي پرواز مي كنند. از دلايل ديگري كه باعث شده اين شركت در ليست بهترين ايرلاين ها قرار بگيرد گسترش تعداد مسافران، توسعه پروازها، فعاليت در زمينه آموزش به نيروهاي حرفه اي و تجهيز كردن هواپيما بوده است.

معرفي ناوگان ها

ناوگان هاي هوايي موجود در ايران از هواپيماهاي متنوعي برخورد دار هستند، از آنها كه سن بيشتري دارند تا جديدترين آنها در اين ناوگان ها مورد استفاده قرار مي گيرند. به جز هواپيماهاي مسافربري در اين ناوگان ها هواپيماهاي باربري نيز وجود دارند. هدف اصلي ما اين است در قسمت پاياني مقاله به معرفي برخي از جديدترين هواپيماهاي مسافربري كه در ناوگان ها استفاده مي شوند بپردازيم.

 

ايرباس A320

يكي از بهترين هواپيماها در دنيا ايرباس A320است كه جزء پرفروشترين هواپيماها به شمار مي رود و از اين منظر در رتبه دوم قرار گرفته است. نمونه هايي از اين نوع هواپيما در شركت هاي هواپيمايي ايران ديده مي شود كه بازه عمر آن ها عمدتا به 30 سال مي رسد. ايرلاين هاي ايران اير و آسمان از خريداران اين نوع هواپيما هستند.

 

ايرباس A340-600

يكي جديدترين هواپيماهاي جديد وارد شده به ايران هواپيماي A340 است كه در رده هواپيماهاي مسافربري عظيم و چهار موتوره مي باشد. اين نوع هواپيما توانايي حمل مسافر با ظرفيت 350 نفر و كلاس هاي آن اكونومي، بيزينس و فرست كلاس هستند. هدف طراحي اين نوع هواپيما اين بود كه توانايي جا به جايي مسافر در تعداد بالا را داشته باشد كه در سال 1991 در سه مدل 300، 500، و 600 اين هدف اجرايي شد. ايرلاين ها ايرباس، ماهان، آسمان و معراج از استفاده كنندگان اين هواپيما در ايران مي باشند.

ATR 72

اين هواپيماها از طراحي بهينه و موتورهاي قوي برخوردار هستند و مدل هاي بعدي آن نيز پيشرفته تر و بهينه تر شدند. سري 210 اين هواپيما موتور آن در مواجه با هواي گرم و ارتفاعات بالاتر بهينه سازي شد. ايرلاين آسمان از اولين شركت هايي است كه از اين نوع هواپيماها استفاده مي كند. تعدادي هواپيماي ATR 72 سري 200 و 500 در ناوگان هوايي آسمان وجود دارد.

بوئينگ ۷۳۷

اين بوئينگ 100 تا 200 در مدت 50 سال فعاليت خود توانسته در رده پر فروش ترين هواپيماها در دنيا قرار بگيرد. از آنجا كه سري 737 در طراحي و ساخت بدنه خود توانست حتي هزينه هاي اقتصادي را كاهش دهد در سري هاي بعدي 300 تا 340 نيز همين روند را ادامه داد. از اولين خريداران اين نوع هواپيما در ايران شركت ايران اير بود. در حال حاضر ايرلاين هاي آسمان، كيش، كارون، سپهر، آتا و كاسپين از اين نوع هواپيما در ناوگان خود استفاده مي كنند.

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۶ خرداد ۱۳۹۹ ] [ ۱۰:۳۱:۱۲ ] [ hsi ] [ نظرات (0) ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
مطالب تصادفی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 3
دیروز : 29
افراد آنلاین : 1
همه : 1535
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب