رمز ارز
 

 

گردشگران با هر دليلي كه سفر مي كنند يك موضوع مشترك را در هر سفر تجربه خواهند كرد. آن هم تهيه ارز كشور مقصدشان است. بنابراين بايد نكاتي را درباره ارز و تبديل آن بدانيد.

 

1- اگر با تورهاي گردشگري سفر مي كنيد تا زمان اقامت در هتل نيازي به پول نداريد چون همه خدمات به عهده آژانس مسافرتي شماست اما اگر انفرادي سفر كرده ايد از همان لحظه ورود به كشور مقصد شما نياز به استفاده از پول رايج آن كشور را داريد.

 

2- به ياد داشته باشيد وقتي از هواپيما پياده شديد و از قسمت بررسي گذرنامه عبور كرديد با تعداد زيادي صرافي مواجه خواهيد شد از اين رو كمي حوصله كنيد و به همه تابلوهاي قيمت اين صرافي ها خوب دقت كنيد. معمولا آنها با اختلاف خيلي اندكي نرخ تبديل ارزها را با يكديگر روي تابلوها نوشته اند. پس بهترين را انتخاب كنيد و تنها مبلغ مورد نياز اوليه خود را تبديل كنيد. چون اين صرافي ها معمولا چند درصدي ارز همراه شما را ارزان تر از قيمت واقعي خواهند خريد. بنابراين فقط به ميزان موردنياز خود براي رسيدن تا هتل، ارز تبديل كنيد نه بيشتر.

 

3- در سطح شهر باتوجه به اطلاعات قبلي خود فقط در بانك هاي معتبر و صرافي ها معتبر پول خود را تبديل كنيد و هرگز به ديگران در اين باره اعتماد نكنيد. به ياد داشته باشيد كه حتما شخصا اين كار را انجام دهيد.

 

4- بيشتر بانك ها و صرافي هاي معتبر در سطح جهان پس از كنترل ارز پرداختي شما و تبديل آن به پول رايج كشورشان يك رسيد به شما مي دهند كه سريال اسكناس هاي پرداختي شما و همچنين اسكناس هاي دريافتي شما كاملا روي آن قيد شده است و حتي شماره معامله انجام شده و تاريخ و زمان آن نيز ديده خواهد شد، در حفظ و نگهداري همه اين رسيدها دقت كنيد. با در دست داشتن اين رسيد هرگز نگران مشكل ساز شدن اين تبديل نباشيد. حتي اگر كسي ادعاي اصل نبودن پول پرداختي شما را داشت بدون هيچ نگراني از او بخواهيد به پليس تلفن بزند چون شما هيچ مشكلي نخواهيد داشت و راه كلاهبرداري از شما بسته شده است.

 

5- هنگام دريافت باقي پول خود از فروشگاه ها از سلامت آنها كاملا مطمئن شويد و با معيارها يخود آنها را بازرسي كنيد. البته اين كار را بيشتر براي اسكناس هاي درشت انجام دهيد چون اين اسكناس ها هستند كه مورد سوءاستفاده قرار خواهند گرفت.

 

6- براي خريد خود از فروشگاه هاي سطح شهر هرگز از ارز واسطه استفاده نكنيد حتي اگر اين فروشگاه قابلتي اين كار را داشته باشد در نظر داشته باشيد كه اين فروشگاه ها ارز شما را بسيار ارزان تر از نرخ واقعي محاسبه خواهند كرد.

 

7- هميشه روزانه و به ميزان نياز خود ارز را تبديل كنيد. چون هر روز قيمت ها متفاوت خواهند بود. البته اين كار نكته مثبت ديگري هم براي شما خواهد داشت و آن هم امنيت پول شما هنگام گشت و گذار در سطح شهر است و سودجويان هرگز به دنبال شما نخواهند بود.

 

 

8- هرگز در لابي هتل اقدام به تبديل ارز نكنيد و اگر انفرادي سفر مي كنيد مبلغ هتل را با پول رايج كشور مقصد خودتان پرداخت كنيد نه با ارز واسط مثل دلار يا يورو.

 

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ ] [ ۰۴:۱۷:۱۰ ] [ hsi ] [ نظرات (0) ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
مطالب تصادفی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 10
دیروز : 2
افراد آنلاین : 1
همه : 1513
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب