رمز ارز
 

 

"ليبرا" در واقع زاييده يك انجمن غيرانتفاعي به همين نام است كه از ۲۸ سازمان مختلف در سراسر جهان از جمله نام‌هاي بزرگي مانند مستركارت، پي‌پل، ويزا، اسپاتيفاي و اوبر تشكيل شده است. اين بدان معني است كه فيسبوك به تنهايي چگونگي فعاليت "ليبرا" را كنترل نمي‌كند و اين كار را با تمام ۲۸ عضو انجمن "ليبرا" كه در سوئيس مستقر خواهند بود انجام خواهد داد.

 

فيسبوك مي‌گويد، گردآوري همكاران از صنايع و مكان‌هاي مختلف، كليد موفقيت در مأموريت ارائه يك ارز ديجيتال غيرمتمركز است.

 

به گفته زاكربرگ، فيسبوك در كنار "ليبرا" يك سرويس جديد به نام "كاليبرا"(Calibra) راه‌اندازي مي‌كند كه به عنوان يك كيف پول ديجيتال براي ذخيره، ارسال و دريافت "ليبرا" با كم‌ترين هزينه يا حتي بدون هيچ هزينه‌اي آغاز به كار خواهد كرد.

 

وي اميدوار است به مرور زمان كاركرد "كاليبرا" گسترش يابد تا كاربران بتوانند كارهايي مانند پرداخت قبوض و حتي صورتحساب كافه و رستوران را انجام دهند.

 

البته قانونگذاران در سراسر جهان به سرعت در مورد برنامه‌هاي فيسبوك در فضاي مالي به ويژه با توجه به مسائل اخير نقض حريم خصوصي كاربران توسط اين شركت، ابراز نگراني كرده‌اند.

 

"برونو لي ماير" وزير دارايي فرانسه، به راديوي "اروپا ۱" گفت: اين ابزار تراكنش به فيسبوك اجازه خواهد داد تا مجدداً ميليون‌ها ميليون داده را جمع آوري كند. اين اعتقاد من به نياز به كنترل غول‌هاي ديجيتال و اطمينان از اينكه آنها در يك وضعيت انحصاري نيستند را تقويت مي‌كند.

 

ديگران از جمله سناتور دموكرات آمريكايي "شرود براون" حتي صريح‌تر انتقاد كردند.

 

وي در توئيتر خود نوشت: فيسبوك در حال حاضر بيش از حد بزرگ و بيش از حد قدرتمند است و از قدرت خود براي بهره برداري از داده‌هاي كاربران بدون محافظت از حريم خصوصي آنها استفاده كرده است. ما نمي‌توانيم اجازه دهيم فيسبوك يك رمزارز جديد و خطرناك را با پشتوانه يك حساب بانكي در سوئيس و بدون نظارت اجرا كند.

 

در حالي كه برخي منتقدان پا را از اين نيز فراتر گذاشته‌اند و به فيسبوك گفته‌اند فوراً برنامه راه‌اندازي رمزارز خود را متوقف كند.

 

"ماكسين واترز" عضو دموكرات كنگره آمريكا گفت: با توجه به مسائل نگران كننده اين شركت در گذشته، من از فيسبوك مي‌خواهم مهلت دهد تا كنگره و قانونگذاران فرصتي براي بررسي اين مسئله داشته باشند.

 

با اين همه زاكربرگ مي‌گويد "ليبرا" در سال ۲۰۲۰ راه‌اندازي مي‌شود.

 

 

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ ] [ ۰۱:۵۹:۳۴ ] [ hsi ] [ نظرات (0) ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
مطالب تصادفی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 17
دیروز : 2
افراد آنلاین : 1
همه : 1520
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب